آهنگ ...جک ...عکس خنده دار...ترول...دانلوددرباره همه چیز
تاریخ : چهار شنبه 23 بهمن 1392
نویسنده : м◊ɧªмªÞɧ◊SÈÎη

شناسنامه

نام کامل

لیونل آندرس مسی

زادروز

۲۴ ژوئن ۱۹۸۷

زادگاه

روزاریو، آرژانتین

قد

۱٫۶۹ متر

اطلاعات باشگاهی

باشگاه کنونی

بارسلونا

شمارهٔ پیراهن

۱۰

پُست

مهاجم

باشگاه‌های جوانان

 

بارسلونا

باشگاه‌های حرفه‌ای

۲۰۰۴ -

بارسلونا

 

تیم ملی

۲۰۰۵ -

آرژانتین

۴۳ (۱۳)

لیونل آندره مسی ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ در شهر روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود.‌‌‌وی عضو تیم ملی بزرگسالان آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات به وی لقب مارادونای جدید داده‌اند. لقب وی که توسط خودش انتخاب شده "جانشین" است.‌‌لیونل در سن ۵سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. در سال ۱۹۹۵ مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست.

مشکلات پزشکی

وی ۱۱‌‌سال داشت که پزشکان تشخیص دادند دچار کمبود هورمون رشد است.‌‌‌باشگاه ریور پلاته علاقه خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد اما آنها پول کافی برای خرج معالجه وی نداشتند. کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، از استعداد بی‌ظیر مسی آگاه شد. ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد.‌‌آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می‌کنند به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.‌‌

 

 


 ليونل آندره مسي 24 ژوئن سال 1987 در شهر روساريو آرژانتين ديده به جهان گشود.‌‌‌وي عضو تيم ملي بزرگسالان آرژانتين و تيم بارسلونا اسپانيا است. بسياري از مطبوعات به وي لقب مارادوناي جديد داده‌اند. لقب وي که توسط خودش انتخاب شده "جانشين" است.‌‌ليونل در سن 5 سالگي بازي را در تيم گراندولي آغاز کرد. تيمي که پدرش به عنوان مربي در آن جا مشغول به کار بود. در سال 1995 مسي به تيم نيوولز اولدبويز آرژانتين پيوست.



وي 11 ‌‌سال داشت که پزشکان تشخيص دادند دچار کمبود هورمون رشد است.‌‌‌باشگاه ريور پلاته علاقه خود را براي به خدمت گرفتن مسي نشان داد اما آنها پول کافي براي خرج معالجه وي نداشتند. کارلوس ريساچ مدير ورزشي باشگاه بارسلونا اسپانيا، از استعداد بي‌ظير مسي آگاه شد. ريساچ پس از تماشاي بازي وي به نمايندگي از باشگاه بارسلونا با مسي قراردادي امضا کرد.‌‌آنها پيشنهاد کردند تمام مخارج پزشکي ليونل را قبول مي‌کنند به شرطي که وي براي شروع زندگي جديد به اسپانيا نقل مکان کند. خانواده مسي نيز به همراه اين بازيکن جوان به اروپا منتقل شدند و ليونل کارش را در تيم جوانان بارسلونا آغاز کرد.



جانشين به زودي توانست در ترکيب تيم دوم بارسلونا جايگاه ثابتي به دست آورد. در آن فصل وي رکورد جالبي برجاي گذاشت. ميانگين بيش از يک گل در هر بازي. مسي در آن فصل توانست در 30 بازي 37 گل به ثمر برساند.‌‌‌‌ ‌ليونل مسي در اکتبر 2004 توانست اولين بازي رسمي‌اش را براي بارسلونا برابر اسپانيول انجام دهد. با اين بازي وي عنوان سومين بازيکن جوان تاريخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.

 

‌‌زماني که در تاريخ 1 ‌‌مي 2005 مسي توانست اولين گل رسمي‌اش را براي بارسا در مقابل تيم الباسته بالومپايه به ثمر برساند تنها 17 سال و 10 ماه و 7 روز سن داشت. وي با اين گل توانست خود را به عنوان جوان‌ترين گلزن بارسلونا در لا ليگا مطرح کند.‌‌‌‌به مسي اين شانس را دادند تا بتواند به عضويت تيم ملي اسپانيا دربيايد اما وي اين پيشنهاد را رد کرد. در‌‌‌‌ژوئن سال 2004 مسي در بازي دوستانه بين دو تيم فوتبال زير 20 ‌‌ساله‌هاي آرژانتين و پاراگوئه به ميدان رفت.‌‌‌در ژوئن 2005 توانست همراه با تيم زير 20 ساله‌هاي آرژانتين به مقام قهرماني مسابقات جام جهاني جوانان دست يابد.‌‌ليونل با زدن ? گل کفش طلايي مسابقات و توپ طلايي بهترين بازيکن تورنمنت را نيز تصاحب کرد. با وجود اين که ليونل بسيار جوان بود هميشه وي را با ديگو مارادونا مقايسه مي‌کردند.

 ‌‌در تاريخ 27 ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جديدي با مسي تا سال 2010 منعقد کرد. در اين قرارداد يک ماده وجود دارد که در آن آمده است هر تيمي مي‌تواند با پرداخت مبلغ 150 ميليون يورو، مسي را به خدمت بگيرد. اين مبلغ 30 ميليون يورو بيشتر از مبلغ فروش رونالدينيو است.‌‌در سال 2005 خوزه پکرمن، ليونل مسي را به تيم ملي بزرگسالان آرژانتين دعوت کرد. وي اولين بازي‌اش را برابر مجارستان انجام داد. مسي در دقيقه 63 وارد ميدان شد اما به فاصله 40 ثانيه از زمين مسابقه اخراج شد. پس از اين مسابقه، مسي اولين بازي واقعي خود را براي تيم ملي آرژانتين برابر پاراگوئه انجام داد.‌‌

وي اولين بازي خود را در جام باشگاه‌هاي اروپا در تاريخ 27 سپتامبر و در برابر اودينسه انجام دهد. در دسامبر همان سال روزنامه ايتاليايي توتو اسپورت جايزه پسر طلايي 2005 را که به بهترين بازيکن زير 21 سال اروپا داده مي‌شود، به ليونل مسي داد. جانشين توانست بالاتر از وين روني، لوکاس پودولسکي و کريستيانو رونالدو قرار بگيرد.‌‌مصدوميت شديد باعث شد مسي به‌‌‌مدت دو‌‌‌ماه از کليه فعاليت‌هاي ورزشي دور بماند. به‌‌‌خاطر اين مصدوميت حضور وي در جام جهاني 2006 در هاله‌اي از ابهام فرو‌‌رفت. با اين وجود نام ليونل مسي را به عنوان بازيکن تيم‌‌‌ملي آرژانتين براي حضور در جام جهاني تحويل مقامات برگزاري مسابقات دادند. ‌‌مسي پس از روماريو (فصل 93-94) اولين بازيکن بارسلونا بود که توانست در معروف‌ترين دربي اسپانيا هت تريک کند.

 


در اين فصل مسي گلي به ثمر رساند که همگان دوباره وي را با مارادونا مقايسه کردند. جانشين همانند مارادونا در بازي با انگلستان توپ را دريافت کرد، 62 متر با توپ حرکت کرده 6 نفر از بازيکنان حــريــف را پـشــت ســر گــذاشــت و دروازه خـتافه را گـشود.‌ ‌‌تمام‌‌‌کارشناسان ورزشي جهان اين گل را مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از اين گل، مطبوعات اسپانيا به وي لقب "مسيدونا" دادند.‌‌ليونل مسي در فصل 2007-2008 توانست در يک هفته 5 گل به ثمر برساند تا تيم بارسا به صدر جدول رده‌بندي صعود کرده و خودش نيز يک شروع رويايي را تجربه کند. فرانتس بکن بائر و يوهان کرايف ستارگان سابق جهان فوتبال، از لئو به عنوان بهترين بازيکن جهان نام برده‌اند.

 

باشگاه بارسلونا قرارداد خود با سازمان يونيسف را تا پايان فصل بعد تمديد کرد.

 

 


   به نقل از سايت رسمي باشگاه بارسلونا، مقرر شد از اين پس آرم يونيسف بر روي پيراهن رسمي بارسلونا به شرط کمک مالي به سيستم آموزش و پرورش تحت قرارداد با سازمان‌هاي جهاني حک شود. اين در حالي است که پيش از اين بارسلونا کل مبلغ جمع آوري شده را به يونيسف تحويل مي‌داد تا طبق تمايل اين سازمان هزينه شود. به اين ترتيب بارسلونا از اين پس مالک اصلي مبلغ جمع‌اوري شده خواهد بود تا آن را براي سيستم آموزشي کاتالونيا زير نظر يونيسف براي کودکان بي سرپرست هزينه کند. 
به نظر مي‌رسد تغييرات لحاظ شده باعث هدفمند شدن طرح يونيسف شود و بارسلونا بيش از پيش در کمک به کودکان بي سرپرست کاتالونيا کوشا باشد. 
دو حامي مالي بزرگ بارسلونا يعني بنياد قطر و تورکيش اکنون خود را در پروژه حضور بر روي پيراهن بارسلونا شکست خورده مي‌بينند.

+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن 1390ساعت 18:39  توسط رضا  |  4 نظر

 

مسي بهترين ورزشکار سال آرژانتين

ستاره آرژانتيني بارسلونا از اينکه توانست براي نخستين بار جايزه بهترين ورزشکار سال کشورش را کسب کند، ابراز خوشحالي کرد. ليونل مسي ستاره آرژانتيني آبي اناري‌ها اگرچه با تيم باشگاهيش تمام جام‌ها و عنوان‌هاي معتبر را به دست آورده است اما با تيم ملي فوتبال کشورش هيچ گاه موفق نبوده است.

 اين ستاره آرژانتيني براي نخستين بار به عنوان بهترين ورزشکار سال آرژانتين شد. وي پس از اين انتخاب ابراز خوشحالي کرد و گفت: واقعا احساس خوشحالي و افتخار مي‌کنم. من به جوايز زيادي دست يافته‌ام اما هيچ گاه در آرژانتين جايزه‌اي دريافت نکرده‌ام به همين خاطر واقعا خوشحالم. اين جايزه همزمان شد با قهرماني در جام جهاني باشگاه به همين خاطر خوشحالي‌ام دو چندان شد. اعتراف مي‌کنم که با تيم ملي فوتبال آرژانتين آنچنان که بايسته و شايسته است کار نکرده‌ام اما با اميد و انگيزه زياد به کار خود ادامه مي‌دهم. اميدوارم که در جام جهاني 2014 برزيل موفق عمل کنيم و جام قهرماني را بالاي سر ببريم.

 مسي که شانس زيادي براي کسب توپ طلاي فوتبال جهان براي سومين سال متوالي دارد، درباره قهرماني بارسلونا در جام جهاني باشگاه‌ها گفت: بسيار خوشحالم. اين قهرماني تمام بازيکنان تيم از جمله خود من را بسيار خوشحال کرد. الان در مرخصي به سر مي‌برم. مي‌خواهم با خانواده‌ام روزهاي خوشي را به سر بريم.

 بهترين بازيکن دو سال اخير فوتبال جهان درباره نيمار ستاره جوان سانتوس برزيل و احتمال آمدنش به بارسلونا هم گفت: در حقيقت چيز زيادي درباره نيمار نمي‌دانم اما او بازيکن خوبي است. اگر به بارسلونا بيايد با آغوش باز از او استقبال مي‌کنيم.

 رسانه‌هاي اسپانيايي بعد از پيروزي قاطع بارسلونا مقابل سانتوس اعلام کردند، نيمار از گوارديولا خواسته است که او را به بارسلونا بياورد. اين در حالي است که خود گوارديولا اين سخنان را رد کرد و گفت اصلا چنين سخناني ميان او و نيمار رد و بدل نشده است

+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن 1390ساعت 18:39  توسط رضا  |  یک نظر

اوساسونا-بارسلونا دريک هشتم جام حذفي در اين مرحله رئال مادريد با مالاگا بازي خواهد و بارسلونا پذيراي اوساسونا خواهد بود. قرعه‌کشي مرحله يک هشتم نهايي کوپادل ري صبح امروز در مادريد انجام شد.
در اين مرحله رئال مادريد با مالاگا بازي خواهد و بارسلونا پذيراي اوساسونا خواهد بود مسابقه‌اي که با توجه به حضور جواد نکونام در اين تيم اوج گرفته اسپانيايي براي ايراني‌ها جالب است. در بازي‌هاي ديگر والنسيا و سه‌ويا بازي بزرگ اين مرحله را انجام خواهند داد و الباسته رو در روي آتلتيکه بيلبائو قرار خواهد گرفت.

با قرعه‌کشي اين مرحله ال‌کلاسيکو يک دور به تأخير افتاد و ممکن است ال‌کلاسيکو در يک چهارم نهايي یا مراحل بعدی انجام شود، ساير بازي‌هاي ليگ حذفي به شرح زير است:

ميراندس ـ راسينگ

آل کورکون ـ لوانته

کوردوبا ـ اسپانيول

سوسيدا ـ مايورکا
+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن 1390ساعت 18:38  توسط رضا  |  نظر بدهید

 

تياگو : توپ طلا حق مسي است

ستاره آرژانتيني بارسا همراه با ژاوي و کريس رونالدو نامزدهاي کسب توپ طلاي 2011 هستند و اين ملي پوش اسپانيايي مسي را شايسته کسب اين عنوان مي داند. تیاگو  هافبک بارسا، معتقد است توپ طلای سال 2011 باید به لیونل مسی برسد.
او در گفتگو با نشریه مارکا گفت:" مسی برای کسب توپ طلا شایستگی بیشتری نسبت به ژاوی و کریس رونالدو دارد. بازی کردن در کنار او بسیار لذت بخش است."
تیاگو که با هدایت گواردیولا در چند ماه اخیر نامی برای خود دست و پا کرده، امیدوار است در سال جدید به پیشرفتش ادامه بدهد.
" می خواهم در سال 2012 هم به سختی کار کنم، از هم تیمی هایم چیزهای جدیدی یاد بگیرم و به همین مسیر ادامه بدهم."
بارسا در اولین دیدار سال جدید در مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری باید با اوساسونا روبرو شود و این ستاره جوان شرایط فیزیکی تیمش را مناسب برای پیروزی می داند.

" ما در شرایط خوبی هستیم، مشکلی نداریم و برای دیدار مقابل اوساسوا کاملا آماده ایم."

+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن 1390ساعت 18:37  توسط رضا  |  نظر بدهید

حرکت زيباي مسي هواداران را به وجد آورد

مهاجم آرژانتيني تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا با وجود خستگي زياد از تعطيلاتي مملو از امور خيريه و سفرهاي کاري از فرودگاه مستقيم به زمين تمرين رفت.
لیونل مسی که چهار روز مرخصی بیشتر خود را به انجام امور خیریه و اختصاص مبالغ نجومی به بیمارستان‌های مختلف در چین، امارات، آرژانتین و کاتالونیا اختصاص داده بود، عصر روز گذشته با هواپیمای معمولی و بدون اطلاع مقامات باشگاه بارسلونا به فرودگاه بارسلونا (ترمینال یک دل‌پرات) رسید.

این بازیکن بزرگ که بدون صرف هیچ هزینه یا انرژی می‌تواند به راحتی از طریق کارمندان باشگاه بارسلونا سفری کاملا اختصاصی و مجلل داشته باشد با گرفتن یک تاکسی از فرودگاه بارسلونا مستقیم به زمین تمرین باشگاه رفت.

او شبانه و بدون حضور تمرین دهنده تمرین کرد و حتی از مقامات زمین تمرین جدید بارسلونا درخواست روشن شدن پروژکتورها را هم نکرد.

چند تن از دوستان مسی که از تصمیم او با خبر شده‌اند خبرنگاران را در جریان گذاشته‌اند و اگر اینگونه نبود شاید حرکت ارزشمند و جالب مسی به عرصه رسانه‌ها نیز کشیده نمی‌شد.

مسی می‌خواهد هر طور شده به بازی فردا شب مقابل اوساسونا برسد و در این باره رسما از گواردیولا خواهش کرده در ترکیب اصلی تیم باشد

+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن 1390ساعت 18:36  توسط رضا  |  یک نظر

بارسلونا 4 – اوساسونا صفر: چهار پاس گل ژاوي

بارسلونا برد آساني مقابل اوساسونا در ديدار رفت مرحله يک‌هشتم نهايي جام حذفي به دست آورد.
داوید ویا و آندرس اینیستا در این بازی به دلیل مصدومیت غایب بودند و لیونل مسی هم در ابتدا نیمکت‌نشین بود چرا که سرما خورده بود.

اوساسونا بازی را خوب شروع کرد اما نتوانست دروازه خوسه پینتو را به خطر بیندازد.

با این حال بارسا در دقیقه 15 به گل رسید. سسک فابرگاس حرکت تیمی زیبایی را با پاس ژاوی از درون محوطه جریمه به گل تبدیل کرد. تنها چهار دقیقه بعد بود که دوباره ژاوی پاس داد و فابرگاس گل زد. این بار ضربه چیپ فابرگاس از روی سر آسیر رسیگو از فاصله 12 متری وارد دروازه اوساسونا شد.

 در ادامه در حالی که به نظر می‌رسید بارسلونا قصد تکرار پیروزی هشت بر صفر لالیگا را دارد ژاوی، تیاگو و آلوس موقعیت‌های خوبی را از دست دادند.

لیونل مسی سرانجام در دقیقه 59 به جای پدرو به زمین آمد. او در دقیقه 72 گل سوم تیمش را زد. این گل به این ترتیب بود که ژاوی توپ را به محوطه جریمه فرستاد و مسی در اتفاقی نادر بالاتر از همه پرید و با ضربه سر گل‌زنی کرد.

این آرژانتینی کوتاه‌قامت در دقیقه 91 حذف اوساسونا را قطعی کرد. پاس ژاوی دفاع حریف را قطع کرد و مسی توپ را در گوشه محوطه جریمه گرفت و به گل تبدیل کرد.

بازی برگشت دو تیم در 12 ژانویه برگزار می‌شود. برنده این دیدار به مصاف برنده رئال مادرید و مالاگا خواهد رفت
+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن 1390ساعت 18:35  توسط رضا  |  نظر بدهید

 

مسي:آنقدر در بارسا ميمانم تا بيرونم کنند

ستاره‌ي آرژانتيني بارسلونا مي‌خواهد در بارسلونا بازي کند. مي‌خواهد آن قدر در باشگاهي که فوتبالش را مديون آن است بماند تا از او خسته شوند و بيرونش کنند. ليونل مسي در گفت‌وگو با يک مجله‌ي اکوادوري درباره‌ي حضورش در بارسلونا گفت: در بهترين تيم جهان فوتبال بازي مي‌کنم. بازي در هيچ تيم ديگري به اندازه‌ي بارسلونا من را ارضا نمي‌کند. اميدوارم تا حداکثر زمان ممکن در بارسلونا بازي کنم. آن قدر بازي کنم که از من خسته شوند. اتفاقي که اميدوارم هيچ وقت رخ ندهد. نه رئال مادريد نه هيچ تيم ديگري در برنامه‌ي آينده‌ي فوتبالي من قرار ندارد. من در مزرعه‌ي بارسلونا به عمل آمده‌ام و اينجا بازيکن شدم.

 مسي با تمجيد از گوارديولا که اخيرا از سوي فدراسيون بين المللي آمار و تاريخ فوتبال به عنوان بهترين مربي سال انتخاب شده، عنوان کرد: گوارديولا بهتر از هر کس ديگري بارسلونا را مي‌شناسد. او خودش در بارسلونا بازي کرده و يک بازيکن بسيار باهوش بوده و حالا مربي باهوشي هم هست. به خوبي مي‌داند که با هر بازيکن چه برخوردي داشته باشد. علاوه بر اين يک انگيزه‌ دهنده‌ي بسيار قوي است. رابطه‌ام با او بسيار خوب است و احساس راحتي مي‌کنم.

 دارنده‌ي دو توپ طلاي جهان در پاسخ به اين سوال که آيا خودش را بهترين بازيکن تاريخ فوتبال جهان مي‌داند، همچون گذشته با فروتني جواب داد: من فقط 24 سال سن دارم و تازه فوتبال را شروع کرده‌ام. براي افرادي که پيش از اين در دنياي فوتبال کارهاي زيادي انجام داده‌اند احترام خاصي قائلم. افرادي مانند دي استفانو، پله و مارادونا. سوالي که پرسيديد را مردم بايد جواب بدهند، البته پس از اين که دوران بازي‌گري‌ام به پايان رسيد. دوست ندارم درباره‌ي خودم صحبت کنم و اصلا در برنامه‌ي کاري‌ام چنين اهدافي را تعيين نمي‌کنم.

 وي در پاسخ به اين سوال که اگر با آرژانتين موفق به قهرماني در جام جهاني نشويد، باز هم خود را بازيکن بزرگي مي‌دانيد، گفت: دي استفانو بازيکن بسيار بزرگي است که هيچگاه جام جهاني را فتح نکرده است. به هر حال ممکن است در آينده من با تيم ملي آرژانتين قهرمان جام جهاني بشوم يا نشوم.

 مسي در مقايسه‌ي باشگاه بارسلونا و تيم ملي آرژانتين هم اظهار کرد: در بارسلونا يک سال پشت سر هم بازي مي‌کنم و شرايط بهتري وجود دارد. با هم‌بازي‌هايم راحت هستم. البته آرژانتين هم بازيکنان بزرگ و با کيفيتي دارد و ترديدي ندارم که مي‌توانم با تيم ملي کشورم هم به موفقيت برسم
+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن 1390ساعت 18:35  توسط رضا  |  یک نظر

نگاهي آماري به ال کلاسيکو دربي

هر چند به بهانه 248 امين ال‌کلاسيکودربي به جدال دو قطب فوتبال اسپانيا پرداخته شد اما در نگاهي آماري مشخص مي‌شود رئال مادريد در اکثر عرصه‌ها همچنان جلوتر از بارسلونا است.انتشار نموداری از تعداد بازی، برد، باخت و تساوی نشان از ال‌کلاسکودربی شماره ۲۴۸ در کل، ۲۹ بازی در کوپادل‌ری، اما ۲۱۷ بازی به رسمیت شناخته شده توسط فدراسیون فوتبال اسپانیا دارد.

 در این میان رئال مادرید به ۸۶ پیروزی، بارسلونا به ۸۵ پیروزی دست یافته‌اند و ۴۵ تساوی نیز شکل گرفته است.
رئال مادرید در میزبانی‌های خود ۵۹ بار پیروز شده و ۲۲ بار شکست خورده است.
 بارسلونا در میزبانی‌های خود ۵۹ بار پیروز شده و ۲۴ بار شکست خورده است.
 این دو تیم در بازی‌های برگزار شده در منطقه بی‌طرف ۳ پیروزی برای طرف مادریدی و ۴ پیروزی برای طرف کاتالونیایی رقم زده‌اند.

 در مجموع ۷۱۱ گل زده ثبت شده که سهم رئال مادرید از آن ۳۶۳ گل و سهم بارسلونا ۳۴۸ گل است.
در جدول گلزنان نیز رئال مادرید همچنان در صدر است، دی‌استفانو با ۱۸ گل زده در ال‌کلاسیکودربی‌ها بالای سر رائول و پوشکاش با ۱۶ گل زده ایستاده و سزار ۱۴ و مسی ۱۳ گل از بارسلونا رتبه‌های بعدی را به نام زده‌اند.

 پس از این دو بارسلونایی نوبت به چهار مادریدی می‌رسد، خنتو و سانتیانا هر دو از رئال مادرید با ۱۲ گل زده و هوگو سانچس و خوانیتو هر دو از رئال مادرید با ۱۰ گل زده در رتبه‌های بعدی هستند.

 در عرصه کوپادل‌ری اما بارسلونا اوضاع بهتری دارد، ۱۴ پیروزی مقابل رئال مادرید در جام پادشاهی مقابل ۱۰ پیروزی رئال مادرید و کسب ۵ تساوی ثبت شد و بین منابع خبری درباره ۲۹ بازی یا ۲۸ بازی رسمی در این جام به خاطر برگزاری یکی از این ال‌کلاسیکوها در زمان ژنرال فرانکو اختلاف وجود دارد.

 هر دو تیم در ال‌کلاسیکودربی‌های جام پادشاهی ۵۹ گل به ثمر رسانده‌اند.
۳۰ دقیقه بامداد پنج‌شنبه رویارویی دو تیم رئال مادرید و بارسلونا کلید می‌خورد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید